Cuprins

8. Multe facultăți economice au în denumire termeni ca „antreprenorial”, „afaceri” etc. Ce oferă ele în realitate?

 

Nu doar unele facultăți își pun în denumire referințe către demararea sau conducerea afacerilor. Există o multitudine de alți ofertați de așa numită „educație antreprenorială”. Aceste cursuri pot oferi destul de mult sau mai nimic, cu observația tristă, că de cele mai multe ori se întâmplă a doua variantă. Lumea afacerilor are acel ceva magic de fixare a atenției publicului, hrănit generos cu seriale „de săpun”, pline de tineri neliniștiți, îmbuibați cu Mercedes-uri, avioane particulare și palate cu piscine suspendate. Așa cum la piața Obor, vânzătorul de roșii olandeze se jură că sunt din fundul grădinii lui și pe piața educației, mulți promit că te învață tot ce trebuie pentru a deschide afaceri suculente. În cazurile fericite, cursanții primesc o pregătire temeinică legată de bucătăria unei afaceri, cu noțiuni de contabilitate, management de proiect și negociere. Bineînțeles că toate acestea sunt utile în primul rând pentru un loc de muncă într-o afacere. Mai mult decât atât, majoritatea acestor noțiuni ar trebui să le ofere și facultăți economice de calitate ce nu au denumiri strict legate de afaceri. Așadar nu denumirea facultății te face mai pregătit pentru afaceri, ci calitatea ei de ansamblu.